poniedziałek, 21 kwietnia 2008

Lentex (LTX)

Obiecałem dodać garstkę informacji dotyczących spółki Lentex. Niestety w poniedziałek zamiast spodziewanego przeze mnie odbicia (wyraźny "młot" w analizie technicznej) indeks zapikował w dól ok. godziny 13.00. Nie będę udawał, że wiem dlaczego tak się stało - przejrzałem wszystkie informacje dotyczące spółki, na stronie internetowej Lentex'u oraz na stronach Stooq, Money i nigdzie nie znalazłem jakiś złych informacji.

Bynajmniej obecnie wycena spółki na GPW - 19,92 na zamknięciu. Uważam, że dość atrakcyjna - na pewno zasługuje na uwagę.

Po przeczytaniu wywiadu w Forbes'ie z 91- letnim Walterem Schloss'em, przyjacielem słynnego Worrena Buffeta, postanowiłem pójść za radą tego doświadczonego gracza i wyszukać spółkę, której wycena akcji nie przekracza wartości księgowej. Nie będę się tu rozpisywał, ogólnie filozofia sprowadza się do faktu, że biznes przynosi większe zyski w długoterminowym okresie, niż np. lokata. Wystarczy znaleźć spółkę, która uczciwie i spokojnie pnie się w górę.

W poszukiwaniach znalazłem ciekawą spólkę - Lentex. Firma przeszła restrukturyzację, której nie zauważyli, bądź na którą nie zwrócili specjalnej uwagi, akcjonariusze. Pozbyła się zbędnych aktywów, a za zaoszczędzone pieniądze wykupuje własne akcji w celu umorzenia. Poprawiła wynik finansowy. Wto, 13 Maj 2008 - publikacja skonsolidowanego raportu za I kwartał 2008 roku przyniesie nam pozytywne informacje i podniesie wartość spółki na GPW, IMO. Akcjonariat spółki też wygląda pozytywnie. Nie będę tu przytaczał dokładnych danych każdego z zainteresowanych zachęcam do zapoznania się z nimi choćby na stronie Stooq.pl .

W grudniu Dom Maklerski PKO BP wydał rekomendację "kupuj" dla spółkę Lentex. Cenę docelową wycenił na 40,00, a potencjał na 100,8 %. Dokładny raport w formie pdf można zobaczyć tu

Autor nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki inwestycji na podstawie tekstu. Masz własny rozum :)

Brak komentarzy: